Pravni spor rešen, Iskri odprta pot za prevzem reške ladjedelnice

Prevzem ladjedelnice 3. maj bo lahko Iskra po vsej verjetnosti izvedla okoli velike noči, poroča Poslovni dnevnik.
Hrvaška vlada in stečajni upravitelj reške ladjedelnice 3. maj sta dosegla poravnavo, poroča hrvaški Poslovni dnevnik. S tem je hrvaška država rešila pravni zaplet pred iztekom edine veljavne ponudbe za prevzem ladjedelnice, ki jo je oddalo podjetje v lasti slovenske družine Šešok Iskra brodogradilište 1 iz Šibenika.
Kot piše STA, je hrvaška vlada lani sprejela odločitev o poplačilu dela terjatev države do reške ladjedelnice 3. maj s prenosom poslovnih deležev podjetja 3. maj Rijeka 1905 na državo in s prenosom koncesije za uporabo pomorskega javnega dobra na to podjetje.
Vodstvo ladjedelnice 3. maj, ki se je več let spopadala s finančnimi težavami, je aprila vložilo zahtevo za začetek stečaja. Septembra je država začela postopek prodaje ladjedelnice po izhodiščni ceni skoraj 6,7 milijona evrov, trgovinsko sodišče na Reki pa je stečajnemu upravitelju ladjedelnice 3. maj medtem odobrilo možnost vložitve tožbe proti državi zaradi ocene, da premoženje podjetja ne bo zadoščalo za poplačilo vseh upnikov.
Država in stečajni upravitelj sta zdaj dosegla dogovor o rešitvi spora, uradni zaključek poravnave z državo pa bo dosežen na zboru upnikov 3. maja, ki je sklican za 8. januar, navaja Poslovni dnevnik.
Podjetje Iskra brodogradilište 1 iz Šibenika, ki je v lasti slovenske družine Šešok, je novembra oddalo edino veljavno ponudbo za prevzem ladjedelnice 3. maj Rijeka 1905. Veljavnost ponudbe je 120 dni.
Prevzem okrog velike noči
Prevzem bodo po pisanju Poslovnega dnevnika po vsej verjetnosti lahko izvedli okoli velike noči. Potem ko se bodo upniki v začetku januarja poravnali z državo, bosta namreč sledila še postopek odobritve prodaje pri Centru za prestrukturiranje in prodajo ter pridobivanje soglasja hrvaške agencije za varstvo konkurence.
Iskra želi po prevzemu reške ladjedelnice nadaljevati sodelovanje s podjetjem v sklopu avstralske skupine Scenic MKM Yachts. Poleg tega se nameravajo usmeriti v projekte obrambne industrije, tretji segment pa je gradnja potniških in komercialnih ladij, ki jih poganjajo ekološko sprejemljiva goriva, kot so metanol, utekočinjeni plin ali vodik, navaja STA.
Družina Šešok velja za eno najbogatejših slovenskih družin. Njeno premoženje pri reviji Manager ocenjujejo na 381 milijonov evrov.